Lípová 15, 120 44 Praha 2 | Email: kvas@beerresearch.cz | Tel.: +420 224 900 129 | Fax: +420 224 290 618
Kvasny Prum. 2005; 51(5): 166-168 | DOI: 10.18832/kp2005009
Pro tvorbu komunikační strategie je důležitá především znalost spotřebního chování konzumentů a jejich postoje ke značce, kterou se jim snažíme prodat. Hlavní část výzkumu tvořilo hodnocení image značky RP XYZ.Respondenti hodnotili značku pomocí metody sémantického diferenciálu a analýzy pojmů dvou složek image značky. Respondenti vnímají značku RP XYZ jako kvalitní, tradiční, skromnou, ne příliš úspěšnou a málo dostupnou. Lépe značku vnímají ženy.Ve vnímání značky RP XYZ podle regionů jsou značné rozdíly. Zatímco muži vnímají značku jednoznačně nejlépe v regionu Brno a nejhůře v regionu Olomouc, ženy mají pozitivní postoj ke značce RP XYZ především v Olomouci. Posledním bodem dotazníku byla charakteristika značky RP XYZ. Respondenti měli vybrat předem definovaný pojem (případně sami vymyslet), který podle nich nejlépe charakterizuje značku RP XYZ. Vybíralo se mezi pojmy "Pohoda", "Po dobře vykonané práci", "Zábava", "Pro chvíle s přáteli" a "Jiná charakteristika" (v případě této volby charakterizovali respondenti značku sami). Podle mužů i žen značku RP XYZ nejlépe vystihuje pojem "Pro chvíle s přáteli". Na druhém místě to byla "Pohoda" a na třetím "Po dobře vykonané práci".
Zveřejněno: 1. květen 2005