Kvasny Prum. 2014; 60(11-12): 297-306 | DOI: 10.18832/kp2014029

Minipivovary jako atraktivní cíl cestovního ruchu v České republice.Recenzovaný článek

Josef VACL
University of New York in Prague/PORT spol. s r. o., 120 00 Praha-Vinohrady, Legerova 619/72

V České republice je pivo historicky nejoblíbenějším nápojem, na jejím současném území se vaří již přes tisíc let. V minulosti bylo pivo významnou exportní komoditou a i v současnosti si i nadále udržuje tuto pozici a dále šíří dobrou pověst ve všech zemích světa. Zahraniční turisté považují naše pivo po historických památkách jako druhou největší atrakci v České republice. Rozvoj mini- a mikropivovarů se stal fenoménem posledních pěti let. Je možno se domnívat, že tyto malé pivovary představují sice atraktivní, ale doposud málo využívaný potenciál pro turistický průmysl, který může jak v malých destinacích, tak i ve velkých městech zvýšit zajímavou nabídku pro další rozvoj turistiky. Byly připraveny dva podprojekty rozsáhlého výzkumného projektu. V prvním podprojektu bylo osloveno vybraných 100 minipivovarů a analyzovány jejich aktivity se zřetelem jejich nabídky turistům a jejich spolupráce s cestovními a dopravními a místními úřady. Dále byla v rámci projektu vyhodnocována aktivita těchto pivovarů z hlediska jejich přínosu pro větší zviditelnění destinace a pro zvýšení počtu příchozích tuzemských a zahraničních turistů. Ve druhém podprojektu byla analyzována role minipivovarů a dopad jejich činnosti na strategii předpokládaného rozvoje obcí a měst.

Klíčová slova: minipivovary, pivo, cestovní ruch, turismus

Vloženo: 10. září 2014; Přijato: 10. říjen 2014; Zveřejněno: 1. listopad 2014 

Reference

  1. Basařová, G., Hlaváček, I., Basař, P., Hlaváček, J.: České pivo, 3. vydání, Praha, Havlíček Brain Team, 2011.
  2. ČMSMP, 2014: Českomoravský svaz minipivovarů, www.minipivo.cz.
  3. ĆSPS, 2012: Český svaz pivovarů a sladoven/Czech Beer and Malt Association, www.cspas.cz.
  4. Czech Tourism, 2013: CzechTourism, www.czechtourism.com.
  5. CVM, 2014: Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd České republiky, cvvm.soc.cas.cz.
  6. Foret, M.: Marketingová komunikace, 2. vydání, Brno, Computer Press, 2008.
  7. Jakubíková, D. : Marketing v cestovním ruchu, 2. vydání, Praha, Grada Publishing, 2012.
  8. Kotíková, H.: Nové trendy v nabídce cestovního ruchu, 1. vydání, Praha, Grada Publishing, 2013.
  9. Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G.: Moderní marketing, 4. vydání, Praha, Grada Publishing, 2007.
  10. Pecáková, I.: Statistika v terénních průzkumech, 1. vydání, Praha, Professional Publishing, 2011.
  11. Pivovarský kalendář, 2013: Praha, Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s., 2012.
  12. Pivovarský kalendář, 2014: Praha, Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s., 2013.
  13. Přikrylová, J., Jahodová, H.: Moderní marketingová komunikace, 1. vydání, Praha, Grada Publishing, 2010.
  14. Scott, D., M.: The New Rules of Marketing & PR, 3 rd Edition, Hoboken, New Jersey, John Wiley & Sons, 2011.
  15. Vacl, J., 2013: Innovative means of commnunication in the brewing trade and exploration of their potential. Kvasny Prum. 59, 2013 (10-11): 275-283. Přejít k původnímu zdroji...
  16. Vaštíková, M.: Marketing služeb Efektivně a moderně, 1. vydání, Praha, Grada Publishing, 2008.