Lípová 15, 120 44 Praha 2 | Email: kvas@beerresearch.cz | Tel.: +420 224 900 129 | Fax: +420 224 290 618
Kvasny Prum. 2014; 60(11-12): 297-306 | DOI: 10.18832/kp2014029
V České republice je pivo historicky nejoblíbenějším nápojem, na jejím současném území se vaří již přes tisíc let. V minulosti bylo pivo významnou exportní komoditou a i v současnosti si i nadále udržuje tuto pozici a dále šíří dobrou pověst ve všech zemích světa. Zahraniční turisté považují naše pivo po historických památkách jako druhou největší atrakci v České republice. Rozvoj mini- a mikropivovarů se stal fenoménem posledních pěti let. Je možno se domnívat, že tyto malé pivovary představují sice atraktivní, ale doposud málo využívaný potenciál pro turistický průmysl, který může jak v malých destinacích, tak i ve velkých městech zvýšit zajímavou nabídku pro další rozvoj turistiky. Byly připraveny dva podprojekty rozsáhlého výzkumného projektu. V prvním podprojektu bylo osloveno vybraných 100 minipivovarů a analyzovány jejich aktivity se zřetelem jejich nabídky turistům a jejich spolupráce s cestovními a dopravními a místními úřady. Dále byla v rámci projektu vyhodnocována aktivita těchto pivovarů z hlediska jejich přínosu pro větší zviditelnění destinace a pro zvýšení počtu příchozích tuzemských a zahraničních turistů. Ve druhém podprojektu byla analyzována role minipivovarů a dopad jejich činnosti na strategii předpokládaného rozvoje obcí a měst.
Vloženo: 10. září 2014; Přijato: 10. říjen 2014; Zveřejněno: 1. listopad 2014