Kvasný Průmysl, 2005 (roč. 51), číslo 5


Technologické aspekty infuzních a dekokčních způsobů rmutování.Recenzovaný článek

Jan ENGE, Pavel ŠEMÍK, Josef KORBEL, Jiří ŠROGL, Miroslav SEKORA

Kvasny Prum. 2005; 51(5): 158-165 | DOI: 10.18832/kp2005008  

Pod rostoucím ekonomickým tlakem může docházet v pivovarech k úpravám rmutovacích postupů za účelem snížení energetické a časové náročnosti.Cílem experimentu bylo nalézt a popsat změny v analytických a senzorických parametrech piva připraveného různými postupy a na základě těchto výsledků upozornit na možná rizika. Na várky byly použity stejné vstupní suroviny a měněny byly výhradně technologické podmínky. Pokus byl proveden v podmínkách minipivovaru. Byly zvoleny základní běžné postupy rmutování - infuze, jedno-, dvou- a třírmut. Rmutování bylo vedeno s cílem maximálního využití ekonomických a časových výhod intenzivních postupů. S rostoucí intenzitou...

Vnímání značky pivovaru XYZ.Recenzovaný článek

Vratislav KOZÁK, Petr FUSEK

Kvasny Prum. 2005; 51(5): 166-168 | DOI: 10.18832/kp2005009  

Pro tvorbu komunikační strategie je důležitá především znalost spotřebního chování konzumentů a jejich postoje ke značce, kterou se jim snažíme prodat. Hlavní část výzkumu tvořilo hodnocení image značky RP XYZ.Respondenti hodnotili značku pomocí metody sémantického diferenciálu a analýzy pojmů dvou složek image značky. Respondenti vnímají značku RP XYZ jako kvalitní, tradiční, skromnou, ne příliš úspěšnou a málo dostupnou. Lépe značku vnímají ženy.Ve vnímání značky RP XYZ podle regionů jsou značné rozdíly. Zatímco muži vnímají značku jednoznačně nejlépe v regionu Brno a nejhůře v regionu Olomouc, ženy mají pozitivní postoj ke značce RP XYZ především...