Kvasny Prum. 1975; 21(8): 172-175 | DOI: 10.18832/kp1975021

Moderní tendence v řízení pivovarů. (2. část)Recenzovaný článek

J. KURZ

Autor vychází z otázky, zda bude možno řídit koncentrovaný a zmodernizovaný pivovarský průmysl tradičními způsoby a přístupy pivovarského řízení. Charakterizuje dále stručně jednotlivé moderní tendence a směry racionalizace řízení, které mohou přispět ke komplexnímu zkvalitnění řízení pivovarského průmyslu v adekvátnosti k současným a budoucím věcným úkolům a problémům. Článek pojednává o tendencích v organizaci a stylu řízení, ve vyšší komplexnosti technicko-ekonomického řízení, v oblasti mezipodnikového a mezizávodového porovnávání, v posilování perspektivního prvku v řízení, v prosazování racionalizace jako nástroje řízení, využití psychologických  a sociologických přístupů a výzkumu trhu, poptávky a spotřebitele, dále ve využívání  samočinných počítačů k automatizaci informačních systémů, v možnostech aplikace matematických metod a dalších racionalizačních přístupů. V záběru se doporučuje systémový přístup ke komplexnímu zlepšování metod řízení v pivovarském průmyslu, což předpokládá souběžně racionalizační úsilí ve většině uvedených směrů a vylučuje absolutizaci jediného přístupu jako univerzálního všeléku.

Klíčová slova: pivovar, management, trend

Zveřejněno: 1. srpen 1975