Lípová 15, 120 44 Praha 2 | Email: kvas@beerresearch.cz | Tel.: +420 224 900 129 | Fax: +420 224 290 618
Kvasny Prum. 1991; 37(8-9): 236-240 | DOI: 10.18832/kp1991025
Na základě osobních zkušeností z řízení dynamické západoněmecké potravinářské firmy představuje autor nové směry a koncepce v řízení, které se prosazují od 80. let a které našly pregnantní vyjádření v pracích amerických autorů Peterse a Watermana a dále ve výsledcích Harvardské studie PIMS sledující statisticky společné znaky úspěšných firem. K těmto znakům a směrům patří zejména: nový přístup k jakosti z hlediska spotřebitele, strategické firemní plánování, které je protikladem direktivního centralistického plánování, podniková kultura podporující kreativitu, přechod od klasické organizační pyramidy k tzv. ploché organizaci, záměrné pěstování záliby v permanentní změně apod.
Zveřejněno: 1. srpen 1991