Kvasny Prum. 2012; 58(7-8): 228-233 | DOI: 10.18832/kp2012022

Nové přístupy při řešení ekonomických krizí v podnikovém managementu.Recenzovaný článek

Emil SVOBODA
Ústav managementu PEF MENDELU, Zemědělská 1, 613 00 Brno

Vědecký příspěvek uvádí závěry výzkumu MSM 6215648904 se zaměřením na krizový management, který se v procesu řízení změn opírá o autorem zformulovanou metodiku tvorby, implementace a změn podnikatelských strategií a potřeby jejich zpřesňování v důsledku působení turbulentního prostředí managementu a dalších významných vlivů. Jsou uvedeny hlavní příčiny, které vedou ke vzniku krizových situací a metody jejich analýzy. Dále jsou formulovány strategie řešení vzniklých krizových situací. Předmětem analýzy jsou vybrané podnikatelské subjekty. Podrobně je analyzován podnik Bioveta, a. s., Ivanovice na Hané. Výzkum prokazuje skutečnost, že moderně řízené podniky, vzhledem k jejich složitosti a rizikům, nutně potřebují mít k dispozici funkční a dobře propracovaný systém krizového managementu.

Klíčová slova: krizový management, algoritmus, životní cyklus podniku, krizová matice, podnikový management

Vloženo: 1. prosinec 2011; Přijato: 20. březen 2012; Zveřejněno: 1. červenec 2012 

Reference

  1. Drucker, P.F., 2001: Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press 1.dotisk. ISBN 80-7261-021-X
  2. Gates, B., 1999: Byznys rychlostí myšlenky. Praha: Management Pres. ISBN 80-85943-47-2.
  3. Gozora, V., 2001: Prispôsobovanie podnikateĺskej štruktury poĺnohospodársko potravinárskeho komplexu európskym trhovým štrukturám. In Medzinárodné vedecké dni Nitra: FEM SPU Nitra. ISBN 80-7137-715-5.
  4. Hron, J., 2001: Změny v projektování modelů podnikatelských subjektů. In Medzinárodné vedecké dni. Nitra: FEM SPU Nitra. ISBN 80-7137-715-5
  5. Hron, J., 2006: Knowledge and strategic management. Agricultural Economics. Volume 52 (3) 101-106. Prague. ISSN 0139-570X. Přejít k původnímu zdroji...
  6. Miles, R.E., Snow, C.C., 1978. Organizational Strategy, Structure, and Process. New York: McGraw-Hill, 1978. Přejít k původnímu zdroji...
  7. Svoboda, E., 1999: Podnikatelské strategie ekonomických subjektů řízené zákazníkem. In: Firma a konkurenční prostředí. Brno: PEF MZLU v Brně. ISBN 80-7157-37-2.
  8. Svoboda, E., Bittner, L., 2002: New Approaches to Company Management in the Czech Republic. http://www.iaes.org/conferences/ Paris 2002.
  9. Svoboda, E., Bittner, L., Svoboda, P., 2006: Moderní přístupy v řízení podniků v novém podnikatelském prostředí. Praha: Professional Publishing, 220 s. ISBN 80-86946-12-6.
  10. Šimo, D., 2000:Teoretické a metodologické otázky agrárneho marketingu. In Aktuálne problémy agrárneho trhu. Nitra: FEM SPU v Nitre. ISBN 80-8137-750-3.
  11. Šuléř, O., 1995: Manažerské techniky. Olomouc: Rubico. ISBN 80- 85839-06-7.
  12. Švejnar, J., 2008: Referát na mezinárodním ekonomickém fóru. Praha 2008.
  13. Tomšík, P., 2004: Approches to diagnostics of agricultural and foodprocessing subjects. Agricultural Economics. Volume 50 (12) 552- 555. Prague. ISSN 0139-570 Přejít k původnímu zdroji...
  14. Whitelay, C., 1994: Podnik řízený zákazníkem. Praha:Victoria Publishing. ISBN 80-85605-69
  15. Zuzák, R., 2008: Z podnikových krizí k vítězství. Praha: Alfa. ISBN 978-80-87197-01-1.