Kvasny Prum. 2015; 61(10-11): 305-310 | DOI: 10.18832/kp2015028

Motivace účasti na pivních a pivovarských slavnostech v České republiceRecenzovaný článek

Josef VACL
University of New York in Prague, Londýnská 41, 120 00 Praha 2

Pivní a pivovarské akce jsou obchodním i marketingovým a také společenským fenoménem. Nabízejí vedle konzumace piva i zajímavou kulturní a gastronomickou stránku a jsou příležitostí pro setkání rodin a přátel. Provedené dotazníkové šetření motivu účasti na pivních a pivovarských slavnostech potvrdilo řadu zajímavých trendů. Konzumace piva a především neznámých piv je motivujícím prvkem č. 1. Pro pivovary tak mohou mít svou zajímavou roli jako pozoruhodný marketingový nástroj, ověřit si, co na nich chtějí respondenti konzumovat. A nejen pivo, ale i další nápoje z jejich produkce s nezanedbatelnou rolí v oblasti průzkumu trhu. O atraktivitě návštěvy pivovarů již bylo několik zmínek. Nesporně slouží a mohou ještě více prospět jako jeden z významných budovatelů loajality ke značce piva a pivovaru.

Klíčová slova: pivo, průzkum, dotazník, pivovary, akce

Vloženo: 10. srpen 2015; Přijato: 24. srpen 2015; Zveřejněno: 1. říjen 2015 

Reference

  1. Foret, M., 2008: Marketingová komunikace, Computer Press, a. s., Brno. ISBN 80-251-1041-9
  2. Přikrylová, J., Jahodová, J., 2010: Moderní marketingová komunikace, Grada Publishing, a. s., Praha ISBN 978-80-247-3622-8
  3. Scott, D., M. 2011: The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, & viral marketing to reach buyers directly, John Wiley & Sons, Inc, Hoboken, New Jersey. Vacl, J., 2014: Minipivovary jako atraktivní cil cestovního ruchu v České republice. Kvasny Prum. 60 (11-12): 297-306. Přejít k původnímu zdroji...