Lípová 15, 120 44 Praha 2 | Email: kvas@beerresearch.cz | Tel.: +420 224 900 129 | Fax: +420 224 290 618
Kvasny Prum. 1991; 37(8-9): 241-246 | DOI: 10.18832/kp1991026
Nealkoholické nápoje patří v západní Evropě k několika segmentům potravinářského trhu, které trvale rostou. Jsou rozebrány diferencované růstové trendy jednotlivých výrobkových skupin nealkoholických nápojů v průběhu 80. let. Jsou také naznačeny inovační směry, které jsou a budou podle prognóz i nadále nositeli silné růstové dynamiky. Jejich společným znakem je, že se opírají o rostoucí zdravotní a ekologické uvědomění širokých spotřebitelských vrstev. Rozebírá se specifická problematika těchto rychle rostoucích skupin: nízkoenergetické či lehké (light) nápoje, nápoje s balastními látkami, vitaminizované nealkoholické nápoje. V závěru diskutuje autor otázku, zda je nutno počítat v ČSFR v období přechodu na tržní hospodářství se stagnací trhu nealkoholických nápojů nebo zda se již projeví dynamika v tomto segmentu.
Zveřejněno: 1. srpen 1991